TEXTO
Mobile internet
connections – by 3G cell phones or tablets – in Brazil has more failures than
the number allowed by Anatel, the agency that regulates the sector. The same
occurs in SMS text messages. The results were disclosed yesterday by the
National Telecommunications Agency.
The agency assessed
the operators’ technical performance of mobile phones from August to October
2012 and concluded that the country’s four biggest companies — Vivo, Tim, Claro
and Oi-didn’t reach the minimum percentage of quality for data traffic.
In the case of
internet and SMS messages, 98% of all traffic should occur without sending or
connection failures, according to Anatel’s rules. On average, the companies
ended the quarter with 96%. That means that 4 in every 100 connections or
messages fail – twice the amount allowed.
This is the agency’s
first study since the operators had their sales of new chips suspended last
year. The suspension affected TIM, Oi and Claro. Anatel justified the measure
with the high number of consumer complaints: the operator with most complaints
was suspended in each state.
This time Anatel said
it will not punish any operators, but it will take “severe” measures
“if necessary.”
At the beginning of
August, the quality of data services reached the ideal but quality declined
sharply in September, followed by a small improvement in the following months,
but still with insufficient performance.
The companies say
they are investing to improve their services.
Tradução Livre
Qualidade
da internet móvel no Brasil é criticada
Mobile internet
connections – by 3G cell phones or tablets – in Brazil has more failures than
the number allowed by Anatel, the agency that regulates the sector. The same
occurs in SMS text messages. The results were disclosed yesterday by the
National Telecommunications Agency.
As conexões de internet
móvel para celulares 3G e tablets no Brasil têm mais falhas do que o número
permitido pela Anatel, a agência que regula o setor. O mesmo ocorre nas
mensagens de texto SMS. Os resultados foram revelados ontem pela Agência
Nacional de Telecomunicações.
The agency assessed
the operators’ technical performance of mobile phones from August to October
2012 and concluded that the country’s four biggest companies — Vivo, Tim,
Claro and Oi-didn’t reach the minimum percentage of quality for data traffic.
A agência avaliou
(assessed) o desempenho técnico dos operadores de celulares de agosto a outubro
de 2012 e concluiu que as quatro maiores companhias do país Vivo, Tim, Claro
e Oi não alcançam a percentagem mínima de qualidade para o tráfego de dados.
In the case of
internet and SMS messages, 98% of all traffic should occur without sending or
connection failures, according to Anatel’s rules. On average, the companies
ended the quarter with 96%. That means that 4 in every 100 connections or
messages fail – twice the amount allowed.
No caso da internet e
mensagens SMS, 98% de todo o tráfego deveria ocorrer sem falhas de envio ou
conexão, de acordo com as regras da Anatel. Numa média (average), as companhias
finalizaram o trimestre com 96%. Isso significa que 4 em 100 conexões ou
mensagens falham duas vezes a quantidade permitida.
This is the agency’s first study since the operators
had their sales of new chips suspended last year. The suspension affected TIM,
Oi and Claro. Anatel justified the measure with the high number of consumer
complaints: the operator with most complaints was suspended in each state.
Essa é o primeiro estudo da
agência desde que os operadores tiveram suas vendas de novos chips suspensas no
último ano. A suspensão afetou Tim, Oi e Claro. A Anatal justificou a medida
com o alto número de queixas (complaints) dos consumidores: o operador com mais
queixas foi suspenso em cada estado.
This time Anatel said
it will not punish any operators, but it will take “severe” measures
“if necessary.”
Dessa vez a Anatel disse
que ela não puniria quaisquer operadores, mas ela tomaria severas medidas se
necessário.
At the beginning of
August, the quality of data services reached the ideal but quality declined
sharply in September, followed by a small improvement in the following months,
but still with insufficient performance.
No começo de agosto, a
qualidade dos serviços de dados alcançou o ideal, mas a qualidade declinou
agudamente em setembro, seguido por uma pequena melhora nos meses seguintes,
mas ainda com desempenho insuficiente.
The companies say
they are investing to improve their services.
As companhias disseram que elas estão investindo para melhorar seus
serviços.
Olá, tudo bem? Hoje responderemos ao questionamento sobre a constitucionalidade das emendas de redação e…
Neste artigo você encontrará um resumo do Transtorno de Personalidade Esquizotípica, pertencente ao tópico de…
Olá, pessoal, tudo bem? As funções essenciais à justiça estarão em pauta hoje no nosso…
Confira quais são os hospitais de lotação! Iniciais de até R$ 17,9 mil! O edital…
Neste artigo você encontrará um resumo do Transtorno de Personalidade Evitativa, pertencente ao tópico de…
Olá, pessoal, tudo bem? Hoje vamos falar sobre controle de constitucionalidade. Dada a proximidade da…